Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-10, 18:59   #10
Cec1973
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo, men ikke ketose, funker det?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

ulcerøs kolitt er muligens den andre du mener Hadde det like ille som du nevner og i dag anser jeg meg som så godt som symptomfri!

Nå vet jeg ikke hvor mange karbo-gram du spiser om dagen - men 70 bør gå helt fint for å fremdeles være i ketose. Du kan forsøke å spise MER mat hvis du ikke spiser mye kcalorimessig også. Noen av oss (inkludert meg) må holde rede på både karbo og kcal dessverre...

Det tar tid å komme over bomullshodet - nå har jeg holdt på strengt i 8 uker - og først nå ser jeg at jeg klarer å multitaske igjen *ler* (dvs snakke i telefonen og gå samtidig ). Hold ut, lykke til og GOD TUR!

Ja, det stemmer UC, var det jeg tenkte på. Legen var ganske sikker på at det var det jeg hadde da jeg ble sendt til "opp-i-ra-ta-ta" undersøkelsen (husker ikke i farten navnet - fortsatt bomullshode :-)), men undersøkelsen viste at jeg ikke hadde det. Greit nok, men jeg har fortsatt mange av symptomene. Utrolignok så har magen min blitt MYE bedre allerede etter 5 dager! Det verste er at jeg, da jeg startet på lavkarbo, ikke hadde tenkt at bedre mage kunne være en virkning. Jeg bare merket at magen faktisk tålte alle grønnsakene!

Jeg tror jeg spiser rundt 50-60g. karbo for dagen. Jeg takler helt klart ikke å gå ned, ikke foreløpig ihvertfall. kanskje jeg kan trappe ned litt etterhvert.

Oj, 8 uker med bomullshode... vel... for å være helt ærlig, det er jeg ikke helt sikker på om jeg takler... Vel, jeg er på dag 5 i dag og det virker som om de verste abstinensene er på vei til å gi seg. Jeg har merket meg at jeg får verst abstinenser hvis jeg ikke har spist nok fett ja... Etter mange år på Grete Roede har jeg en enorm fettaversjon og er vant til å spise magert, tror kanskje det er litt av problemet mitt. er livredd for å gå OPP i vekt pga. alt fettet... Hadde du det sånn og???

cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat