|
Sv: Hjelp, jeg STINKER!
Opprinnelig lagt inn av marteamanda, her.
Ikke tenk så mye på mengden mat i forhold til det å gå ned - bare spis når du er sulten, og spis deg mett. Stopp å spise når du ikke er sulten lengre, så er alt som det skal være. Så enkelt er det. Det er noe av det beste med ketolysekuren for min del - at kroppen etter hvert blir så utrolig flink til å styre sultfølelsen og matinntaket selv!
Godt sagt, det er en av de viktigste punktene i denne livsstilen! Spis når du er sulten og stopp når du er mett. Lær deg å skille mellom det å være fysen og faktisk sult! Blir du fysen på noe, hiv innpå noen paranøtter, en avocado (med litt kaviar, tunfisk eller reker), eller noe annet proppfullt av godt, mettende fett.
Hva lukten angår.. Opplever denne metalliske stanken når jeg får høyt blodsukker (har diabetes type 1) og den er ikke behagelig. En trøst er at lukten kommer innenfra, ikke utenfra, altså aceton utskilt fra blodet via lungene dine. Noe kommer også ut med svetten, men for meg som alltid har vært plaget av å lukte død hest en time etter jeg dusjer er ikke forskjellen den helt store og Sterilan roll-on hjelper plenty. For åndens del er det lite som hjelper annet enn SB12 morgen og kveld, samt selvfølgelig nok vann. Mer vann betyr mer tissing, som betyr at mer aceton (ketoner) forsvinner den veien heller enn gjennom ånden og svetten.
Ellers kan det vel være greit å ta på seg godt med varme klær og ta seg en lett kardiotrening? Jeg svetter i allefall som en gris så fort jeg så mye som ser at det er sol ute, og å få svettet skikkelig ut på trening en gang i blandt ser ut til å hjelpe (og det er kjempesunt da man blir kvitt masse avfallsstoffer!).
|