Bare et tips når det gjelder service - jeg har svært god erfaring med Dell - også UTEN serviceavtale! 4 år etter at jeg kjøpte pc'n "parkerte" harddisken min. Jeg ringte på formiddagen, og dagen etter samme tid sto det en mann på døra med ny harddisk! Et utgangspunkt for å finne riktig pc er faktisk å bruke Dell sine sider, de har delt opp pc'n sine etter bruk og behov, og du har flere valg på feks RAM(arbeidsminne) og prosessor(hastighet) og diskplass (lagringminne) osv, og du får også en kort forklaring på valgene dine. Se hva det står der - så vet du litt om hva du trenger når du skal bestille pc - om det blir hos Dell eller hos andre. Har selv en acer aspire som er helt grei, men synes den er for tung til å reise mye med. Skal du ha den med deg mye - kjøp en litt lettere en - skuldrene dine vil takke deg! I tillegg - skal du bruke pc'n mye uten at du har tilgang til strøm - velg det aller beste batterialternativet! Skal ikke pc'n brukes til spill - ikke bruk penger på et fancy grafikk-kort. Hold deg til minimum 4G RAM, velg "raskere" RAM-typer om mulig (dette bør kundeservice i butikken vite), velg godt med lagringsplass om du skal lagre mye studieting/manus (NB husk backup!! - en eksterndisk koster svært lite i dag), velg absolutt minimum dual-core prosessor eller likeverdig fra andre produsenter. Vedrørerende forslag om å fjerne alt det produsenten legger inn av unødvendige programmer - det kan være greit å få en datakyndig til å gjøre dette for deg. Det er sikkert mer - jeg kan veilede litt mer om du vil pr PM - men til syvende og sist dreier det seg om hvor mye du er villig til å betale for en god pc En ting til - har du en god bærbar vil du ikke ha behov for en stasjonær - og sparer med det litt penger Jeg har jobbet med og jobber med data på et nivå godt over vanlig bruker, og jeg synes også det begynner å bli vanskelig å orientere seg på hjemme-pc'er så jeg forstår at det kan være litt utfordrende!