Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-10, 22:03   #7
Cec1973
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo, men ikke ketose, funker det?

Hei Nerthus,

Jeg har ikke Chrons eller... haha, den andre magesykdommen, husker ikke i farten hva den heter (bomullshodet har tatt overhånd...:-)), men jeg ble sjekket for dette for 5 år siden fordi jeg hadde så mange symptomer. Legen fant ikke noe og konkluderte med "nervøs mage" (da hadde jeg vært syk i 2 måneder med opptil 20 tømminger for dagen). Jeg ble heldigvis gradvis bedre, men har aldri blitt 100% bra og har ofte vondt i magen, diaree og til tider VOLDSOMT mye luft, spesielt ved inntak av grønnsaker. Jeg lurte på hvordan det ville gå med all brokkolien, blomkålen og salaten, men det har som sagt gått over alle forventninger.

Hehe, jeg er litt kontrollfreak, så jeg har hentet ned en app. til iPhonen min der jeg skriver ned vekt og alt jeg spiser. Ganske ok, for da har jeg en skikkelig oversikt som jeg også kan se tilbake på. Det er godt mulig at jeg trapper ned på ant. karbohydrater etter en stund, men akkurat nå føler jeg at bomullshodet mitt ikke takler så lite som 20. Alt sukker, godteri og hvetemel er borte-vekke. Jeg trodde jeg skulle savne det, men det gjør jeg ikke, ikke enda ihvertfall. Det lille brødet jeg har spist (og som har økt karboinntaket mitt) er mørkt rugbrød. 1 skive for dagen. Merker at det hjalp litt, om ikke på bomullshodet, så ihvertfall på skjelvingene. Vi får se hvordan jeg klarer det nå når jeg skal reise til Liverpool i neste uke.... Jeg tenkte jeg skulle saumfare butikkene der for lavkarbomat. De har sikkert noe der som vi ikke har her, pleier å være sånn...:-) Og det som vi også har her er sikkert billigere der, så greit med en ekstra koffert kanskje...:-D

Det er ihvertfall utrolig motiverende å lese her på forumet! Det var lesingen her som gav meg nådestøtet til å begynne!

Cec xxx

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat