Du kan godt redusere over litt lengre tid, det vil nok gi mindre ubehag Noen kutter alt sukker først (brus, sjokolade, andre søtsaker), deretter pasta ris og poteter, så kan feks brødmengden reduseres til vanlig brød er helt ute (husk det finnes flere svært gode lavkarbobrød!!). Det kan lønne seg å telle i starten så du har litt oversikt - andre på forumet vil kunne hjelpe med linker til tabeller for dette, eller du kan bruke næringsinnholddeklarasjonen på varen og regne ut selv. Bruk gjerne ketosestix som du får kjøpt på apoteket får å se hvordan du ligger an med ketose. Det er ikke uvanlig med verken magetrøbbel, uvelhet og bomullshode - stort sett de fleste får det. Jeg feks glemte å ta med meg matvarene når jeg handlet i butikken flere ganger den første uka... litt småpinlig å bli ropt etter om man ikke ville ha med matvarene... Bare husk at det vil gå over etterhvert. Tenk heller at kroppen din nå er i gang med å justere seg til et kosthold som vil gi bedre helse! (jeg har chrons som gir kronisk diare og luftplager, og mine symptomer er så godt som vekke). Hilsen Nerthus