|
Sv: Lavkarbo, men ikke ketose, funker det?
Hei, og takk for svar til dere begge (huff, sorry, var ikke meningen å ikke takke deg og Nerthus, men herved gjort! :-))
Ja, jeg har lest en god del på forumet her, men fant ikke helt ut om akkurat dette med å være bestemt på å spise mer enn 20g. De fleste her virker så veeeldig flinke...
Jeg er ikke overvektig, har BMI på 24,5, så ligger kanskje litt på grensen. Målet er å gå ned 5-6 kilo. Håper jeg kan klare det med lavkarbo. Kunne godt tenke meg å fortsette med lavkarbo etter at jeg har gått ned, men jeg vet at jeg trenger å kunne "synde" litt innimellom for å klare å endre livs-stil helt. Huff, hørtes ikke helt bra ut for en nybegynner, men for meg nytter det ikke å si at jeg aldri mer får spise pasta/potet/ris/godteri, da går det ikke. Jeg må si at jeg ikke kan nå, på en god stund, men at jeg kan senere, en gang i blant og i små porsjoner. Er ikke sikkert jeg vil når jeg kan, men det psykiske er viktig her... (Da jeg gikk på Grete Roede brukte jeg aldri "kosemerkene", men jeg visste at jeg kunne og det holdt. :-))
Et annet spørsmål... Kan det være at jeg kan gå mer ned på karboene etterhvert, uten at jeg merker mer ubehag, altså som en slags stegvis avvenning? Huh, kanskje ikke helt bra formulert, men hodet mitt er litt bomull for tiden...:-D
Cec Xxx
|