Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-10, 16:46   #3
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Forskjell på medisterdeig og medisterfarse, Centra

Jeg fikk et veldig fint svar tilbake.

"Takker for henvendelsen.

Du har helt rett i at Kjøttdeig av svin og medisterdeig ikke er samme produkt, og jeg er overrasket over at det var ferskvaresjefen som sa dette til deg.
At vi ikke har dette produktet inne i sortiment hele året er helt riktig, og årsaken til dette er at det er veldig lav etterspørsel etter produktet, unntatt perioden høst / jul grunnet den høye fett prosenten som produktet har.
Kjøttdeig av svin som han anbefalte deg som erstatning, er av samme kjøttsammensetning som på medisterdeig med da med under halve fett %. Vi tilsetter ikke storfe i vår medisterdeig.

Det er mange som erstatter medisterdeig med kjøttdeig av svin, selvom det naturlig nok oppleves som noe tørrere grunnet mindre fett.I de fleste butikkene våre skal du kunne bestille dette produktet, og butikk kverner det til deg mens du venter.
- evt. om du bestiller det dagen i forvegen.

Jeg tar kontakt med butikken, og forteller om din negative opplevelse, så vi kan unngå dette ved en senere anledning.

Ha en fin helg! "

Så da vet man det, at man kan i alle fall på Centra be om å få kvernet opp medisterdeig på forespørsel av svinekjøtt. Det var i hvertfall slik jeg oppfattet det.

Hurra for fine saksbehandlere!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat