|
Sv: Maistarternes veietråd!
Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.
Hei Mali
hvorfor onsker du a velge en egen vri pa lavkarbkostholdet ditt? Det er ofte vanskelig for en nybegynner a kjore egne vrier og for a sikre en sunn vektnedgang er det ofte lurt a velge en av variantene som er utviklet av f eks en lege (Atkins, Fedon, Ketolyse). Jeg ser du inkluderer brod og sjokolade i kostholdet ditt. Hvor mange karboer ligger du pa daglig?
Det er fint at du er mett. Sorg for at du blir mett pa sunne ting som masse gronnsaker, masse salat, nok protein (1 gram per onsket kroppsvekt, dvs ca 55 (?) gram per dag for deg, mer hvis du trener hardt flere ganger i uka) og nok fett.
Lykke til denne uka!
Hanne
E nok ikke flink med å telle nøyaktig, noen dager blir det litt for lite, noen dager blir det litt for mye. Spiser mye grønt og mye egg + proteiner av forskjellige slag og knekkebrød. Klarer nok ikke å få i meg nok fett, men det kommer seg. Har god tid og føler at ting går rett vei.
Spiser ikke lavkarbo for å primært gå ned i vekt, spiser det for å endre kostholdet og for å føle meg bedre. Har vært plaget med ett blodtrykk som har blitt lavt i perioder, det e blitt mye bedre nå ...noe som jeg håpet. 
Jeg har lest her inne en god del før jeg startet den 18 mai, og dietten var streng den første tiden. Nå er jeg ikke like streng men føler meg bra og synes fremdeles det er mye nyttig å hente her inne. Jeg har spist 1 brødskive, 2 rundstykker og 4 havre polarbrød siden 18 mai, fyfy men helt greit for min del. Sjokolade har det desverre sklidd mere ned, både 70%, sukkerfri og med sukker, men spiser langt mindre en tidligere. Trives og har det bra, lærer masse nytt og nyter det 
|