Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-10, 20:53   #24
aliasdictus
Medlem

aliasdictus sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 47
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Hvilket pulsnivå forbrenner mest?

Akkurat dette synes også jeg er meget interessant! Og jeg håper noen smarte vitenskapsfolk kan forske og finne ut mer om dette. I mellomtiden får vi fortsette våre egne eksperiment som bekrefter at her er det noe å hente

Leste en gang at trekkhunder, type siberian huskys (heter de det?), har en makspuls på 350. De er jo carnivorer, og sikkert i ketose. Uten å sammenligne menneskelig og K9 fysiologi ut over det

Ultraløpere trener vel en del på lavere nivåer for å gjøre kroppen i stand til å hente ut fett som energi. Men samtidig er det jo slik at de kjører i seg mengder med karbo under slike ultraløp. Lurer på hvordan ultraløpere hadde fungert på ketose? En hypotese er at de ville hatt fordel av å trene i ketose, for da blir kroppen bedre til å hente ut fett ved høyere intensiteter, men at de under konkurranser også burde satse på å ha karbo tilgjengelig for å hente ut det lille ekstra. Hvor mye det ekstra lille er, er vel også noe som bør forskes på. Og kanskje er det motsatt, at ekstra karbo hadde påvirket fettforbrenningen såpass i negativ retning at den lille gevinsten man kunne fått av karbo, raskt ville forsvunnet i tapt effekt av fettforbrenningen...

Ny bok er anskaffet, "the paleodiet for athletes". Håper den kan svare på noen av disse spørsmålene