Hei Jeg jobber bare nattevakter, og er også ganske ny i ketose-gamet. Jeg har innfunnet meg med at å veie seg 'om morgenen' er det samme som å veie seg 'når man står opp etter 6-8 timer søvn', så jeg veier meg når jeg står opp etter å ha sovet etter jobb. Tror det er dét som gir det mest korrekte resultatet. Tidligere, når jeg holdt på med lav-kalori (aldri mer!!) tvang jeg meg selv til å ikke spise i det hele tatt på natten, men det anbefales IKKE. Jeg spiser middag før jeg drar på jobb (ca. kl. 21.00), og litt en gang i løpet av natten (ca. kl. 03.00), og da merker jeg at jeg ikke har behov for frokost før jeg legger meg. Spiser jeg tidligere blir jeg ofte sulten på morgenen, og må spise før jeg legger meg. Min anbefaling: Spis ca. midt i vakten, så slipper du å kjenne behovet for mat før du legger deg. Min erfaring er at når klokka nærmer seg 08.00 er det ingenting som frister mer enn å hoppe i køya, og da er ikke frokost akkurat det man har mest lyst til å bruke tid på Men si fra hvilke erfaringer du gjør deg! Kan veldig godt hende at det jeg skriver ikke stemmer