|
Sv: Hva er du villig til å ofre?
Jeg heller nok mer mot Gerd sin uttalelse. Jeg synes det blir veldig feil når man skal tenke på det som et offer. For meg handler det om vilje, vilje til et bedre liv. Om jeg skal sette fokuset på hva jeg må snu ryggen til for å oppnå et bedre liv, så tror jeg ikke jeg kommer noe steds.
Det var noe av det første jeg bestemte meg for da jeg skulle legge om kosten, for jeg gjorde det i første omgang fordi jeg var syk. Jeg bestemte meg for at jeg skulle fokusere på mulighetene, i stedet for begrensningene, men jeg bestemte meg også for at jeg skulle godta begrensningene og tingenes tilstand som de var der og da, sånn at jeg faktisk kunne gjøre meg helt og fullstendig klar for å endres.
Det har aldri vært et offer, ikke i det hele tatt. Vel har tankene streifet over øl og pizza, mammas sjokoladekake, sånne ting den første tiden. Men det har aldri veid mer enn det at jeg har fått lov til å bli friskere og slankere så godt som på egenhånd, bare ved hjelp av å eliminere matvarer som rett og slett gjør meg syk. Om det er et offer, så er det ikke av de store.
For meg er målet det gode liv. Og det gode liv for meg er å føle meg frisk og vel i mitt eget skinn, glede meg over alle små ting i hverdagen og gjøre ting som føles meningsfulle for meg. Ved å legge om kostholdet så er det målet noe jeg kan oppnå hver eneste dag.
Det er mulig det tegner seg litt annerledes for dere som driver med sånn trening og sånn . Hehe.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|