Tråd: First Price
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-10, 20:08   #35
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Nettopp og jeg opplevde at i kyllingkjøttdeig og pølser var det ikke MUK, men hele skroget som blei kasta opp i kverna. Til informasjon er skroget den beingrinda (med skinn, fett og slintrer) man sitter igjen med når brystfileten og lårene er fjernet. Dette er helt vanlig for å "fylle ut" og for å holde prisen nede.

I kjøttpølser lurer de også oppi mange rare ting som f.eks produkter utgått på dato. Alt blir kamuflert med masse krydder, produsentene makser også ut på alle tilsetningsstoffer som vann, salt, stivelse, det dårligste kjøttet osv. Har du noen gang smakt hjemmelagde kjøttpølser (som faktisk smaker kjøtt) forstår du hvor utblandet "kjøpepølser" er.

Jeg bryr meg ikke så mye om de bruker f.eks innmat (biff av kalvehjerte er snadder) så lenge det blir merket. Jeg kjenner folk som av prinsipp ikke spiser innmat og det er synd at de skal bli lurt av for dårlig merking.

Jeg vet mye om dårlig merkeing.. Pga masse mat intoleranser så kontakter jeg alltid produsent før jeg prøver "ferdig" produkter.

Jeg kjøper kylling skrog og koker buljong på . Kjøper 10 kg om gangen, kutter opp litt løk, gulrot og sellerirot. Dekker med vann og lar alt småkoke i maaange timer. Kjempe godt