Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-10, 19:40   #9
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Boken om Ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Det er bare at mitt bibliotek ikke har boka, så da blir det nok kjøp

Hvis biblioteket ikke har boken, kan du få dem til å bestille dem fra et annet bibliotek. Men det er selvsagt best å ha en egen bok, så du kan brette hjørner, bruke gul tusj etc. på det som er interessant å finne tilbake til.

To argumenter FOR å skaffe seg boken:
1) Det er ulogisk å begynne på en stor omlegging av kostholdet (= gjøre en investering) uten å skaffe seg mest mulig kunnskap om hvordan det gjøres riktig (= optimalisere sjansen for suksess). Det blir virkelig å "spare på skillingen og la daleren gå".

2) Ketolyseboken er skrevet av en fagmann (lege) som en strukturert innføring og et helhetlig grunnlag for kostomleggingen. Diskusjonstrådene her er utrolig nyttige på enkeltområder, men de fleste av oss er amatører og trådene er alt for "tilfeldige" og "ufullstendige" til at de kan fungere som eneste informasjonskilde til ketolysekuren.

(Etter å ha lest innlegget ditt ble jeg plutselig klar over følgende: Det er få ting som irriterer meg mer enn når mannen min prøver å sabotere noe som er viktig for meg. Noen ganger er han en "brems" simpelthen fordi han ikke har fått tilstrekkelig informasjon om saken. Andre ganger er vi reelt uenige. Men hvis noe er viktig nok for meg - og innenfor rimelighetens grenser, som f.eks. et bokinnkjøp - skjærer jeg bare gjennom uten å bruke mer energi på å overbevise ham før jeg anskaffer en sak. Men det er etter snart 30 års ekteskap … )

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat