|
Sv: Hva gjør man etter slankekuren ..?
Du behøver jo ikke gå oppover karbostigen igjen, om du ikke vil. Det er helt greit å være i ketose resten av livet. Det er faktiskt ganske trolig at det å IKKE være i ketose er unaturlig, om du tenker det hvordan livet artet seg for 50 000 år siden. Da var punkt 1 på dagsordenen å spise, og å spise seg mett. Fett var helt klart det som ga pluss på kcal forbruk/kcal inntak. Grønnsaker var det helt siste valget til datidens jegere. Mammuter, hjorter, rein, sel, fisk var det som ble felt og spist. Grønnsaker ble nok lite fortært, men jeg vil tror at bær ble spist i større monn, med de sterke fargene. Men fete ble de nok ikke. Å være fet og å jakte går dårlig sammen. Dessuten er det på sensommeren og høsten at dyrene er fetest, og da ble de felt på løpende bånd, så bær ble nok aldri fortært alene, men sammen med dyret (min teori, uten støtte i vitenskaplig forskning .
Uansett kommer jeg til å være i ketose resten av livet, fordi det er et så godt sted å være. Om jeg skulle bli sulten nå, så blir jeg litt sulten, og der stopper det liksom. Før ble jeg litt sulten, så mer, så ble jeg helt innhul så jeg holdt på å spy, sammen med hodepine. Nå kan jeg godt gå en dag uten å spise, og uten å få dårlig energi. Helt toppers. Hvorfor skal en gå tilbake og spise karbo når kroppen aldri trenger det?
|