Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-10, 00:55   #2166
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bonitta, her.

Og dette stemmer slettes ikke!
Har selv drevet et forum hvor man kan se personers Ip-adr. Om man har en eller ti pc'er som er tilkoblet samme nettverk så vil samme Ip komme opp, uanvhengig av hvilken av pc'ene man taster fra
Pc'er som går på samme linje vil få lik IP. Hvorfor noen har variabel IP fra gang til gang er meg fremdeles like ubekjent.
Men det er i allefall sikkert at flere pc'er har samme Ip når de kommer fra samme nettverk (f.eks en stasjonær pc i et hjem, og en laptop som er trådløst tilknyttet i samme hjem).

Detty er overhodet ikke fakta. Man kan aldri ha samme ip!
Enig med carisma.

Men man kan ha samme begynneradresse.

Det skiller alltid mellom et tall eller to, fordi at BÅDE nettverket til huset lager en adresse som sammen med nettverkskortet i maskinen lager en fullstendig ipadresse. Skal man unngå at ipadressa blir oppdaget må man gå via en proxyserver, eller gjerne tre-fem av dem.