|
First Price
Jeg fant dette innlegget på et forum og syntes det var såpass interessant at jeg måtte poste det her. Er det noen her som vet noe mer om First Price-produkter kontra de vanlige..?
Sitat:
Jeg jobber i en kjent næringsmiddelbedrift som lager "First Price Salami" på oppdrag fra Norgesgruppen. Salamien skal lages billigst mulig, så derfor tilsettes de aller billigste ingrediensene. Vann, fett og "fyllstoff" som vi får i sekker fra Tyskland. "Fyllstoffet" består av grisehud som er hakket/malt opp till et pulver som brukes som bindemiddel. I tillegg tilsettes det et slags soyapulver for å øke vekt. kjøttet som brukes er Rånekjøtt. Dvs hanngrisen som er det dårligste og billigste kjøttet du får på markedet, da det er ingen som vil bruke det.
Vi tilsetter også farge for å få den til å ligne på salami. Og lukta som brer seg i lokalet når First Price Salamien produseres er til å brekke seg av. Ingen av de som jobber her spiser dette svineriet da vi ser hva som er i det. Salamien er ikke "samme kvalitet i en billig versjon"
|