Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-10, 21:20   #1474
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Hvis en tenker ketolyse, så er jo boka til Torkil Andersen "Ketolyse" et must å lese. Han skriver i boken sin at ketolyse er beregnet på de som skal gå ned mer enn ti kilo. Han skriver videre at det er en slankekur og ikke en måte å leve på. Han anbefaler ikke mer enn 6 måneder. Etter en slik kur anbefaler han et kosthold tilnærmet Lindberg, der man lever lavkarbo, men med mindre fett. Bøkene til Atkins er også interesante hvis en tenker mye fett og lite karohydrater. Også boka til Dr. Sofie Hexeberg "Frisk med lavkarbo" er bra. Jeg har lest Skallemann også og synes han har noen gode betraktninger.

Men jeg tenker at eurodietten kommer i stedenfor ketolyse. Etter eurodiett vil jeg tenke en form for vedlikeholdskost som jeg kan leve med over tid og ikke en ny kur. Det betyr for meg at jeg vil tenke Lindberg. Lavkarbo ja, men med mye mindre fett en ketolyse.

Takk, jeg tenkte faktisk ikke på ny slankekur men når man er ferdig slanket ( blir man egentlig det noen gang ). Jeg har vel alltid likt Grete Roede dietten (sunt kosthold,& trening) men nå er jo også hun kommet med innspill/kurs som sier mindre potet, brød osv. så jeg føler jeg er litt usikker på hva livet mitt skal inneholde etter at jeg har glidd inn i en str 38/40 . Men det får jeg heller tenke på i januar 2011. Håper da at jeg er ferdig slanket.....

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat