|
Sv: Hva skjedde med sunnheten?
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Hvis noen kommer inn her eller ytrer på andre steder at "lavkarbo"kurer hadde fæle bivirkninger på dem, så er alle på defensiven med en gang. Folk blir provoserte og forferdet over at noen kan snakke dritt om denne fantastiske spisemåten.
Men sannheten er jo at folk kutter ut grønnsaker. Folk spiser ALTFOR lite. De sklir heeelt ut og går sine helt egne veier osvosv. Da går man på en smell TILSLUTT. Det er tross alt leger og folk med langt mer erfaring med dette kostholdet, enn det noen her inne har, som har utarbeidet disse kurene, så å følge deres retningslinjer er kanskje ikke den dummeste ideen?
Jeg er enig i at det snakkes for lite om de mange bivirkningene LCHF-kostholdet kan ha men jeg skjønner ikke helt konklusjonen din..
Mener du at folk får bivirkninger fordi de spiser for lite grønnsaker og/eller fordi de spiser for lite?
Hvor har du dette fra?
Opphavsmannen til min diett/kosthold mener f.eks at man får i seg det man trenger av vitaminer kun av å spise animalsk føde, han velger likevel å spise grønnsaker fordi han syns det er godt.
Jeg har hatt mange bivirkninger, mer enn de fleste, virker det som... Jeg har spist nok mat og jeg har spist grønnsaker.. Likevel har kroppen vært gjennom diverse plager (som heldigvis ser ut til å ha gitt seg nå..)
For meg ser det ut som at plagene kommer fordi kroppen er i en overgangsfase fra høy tilgang på karbo til lav tilgang på karbo.
Hvordan kan du vite at folk går sine egne veier og derfor går på en smell? Det finnes sikkert eksempler på det også men jeg tror de fleste prøver å følge kostholdet til sine respektive "guruer"
Til slutt hadde det vært nyttig å høre hvordan du spiser ettersom du gir inntrykk av å ha god greie på hva som er best for kroppen.
Venter i spenning.

|