|
Sv: Ned i vekt på høykarbomat....
Jeg har lurt litt i det siste om det kan handle om at vi gjør en mønsterbrytning for kroppen. Når vi gjør noe nytt, får vi en respons i kroppen. Lavkarbo blir jo et mønster etterhvert, og kroppen kan gå litt i dvale i forhold til vektnedgang.
For noen år siden leste jeg en bok hvor det var annbefalt å starte dagen med frukt. Jeg testet dette, spiste et stort fat oppskåren frukt hver dag til frokost og gikk faktisk ned noen kilo. Men hvis jeg husker rett så stoppet nedgangen opp etter ca 3-4 kg.
Ut i fra det jeg vet i dag høres det jo helt sprøtt ut å gå ned i vekt med store mengder frukt til frokost, masse fruktsukker. Så jeg har undret på om det kort og godt handler om at jeg gjorde en endring for kroppen.
Har selv hatt et langt vektplatå nå og forsøker å kutte ut meieriprodukter. Ser foreløpig ut som om det funker. Etter å ha stått stille i 4 mnd, forsvant plutselig 1 kg etter at jeg kuttet meieriprodukter. Det jeg lurer på er om dette egentlig er en reel partystopper for meg, noe det godt kan være, eller om det bare er det at jeg gjort en endring i kostholdet. Spiste ganske mye meieriprodukter med fløte, rømme og ost. Spørsmålet er om jeg hadde fått samme effekt av å kutte ut noe helt annet og tilført noe annet?
Uansett, gratulerer med vektnedgangen.

Blitt ketolikk
|