Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-10, 16:02   #34
Orkide
Seniormedlem

Orkide sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Burde jeg få legen til å sjekke meg for lavt stoffskifte?

Angie85: Det er mange som ligger i grenseland når det gjelder stoffskifte. Vanlig almenleger behandler dette sjeldent.
Jeg har vært hos en privat praktiserende lege som behandler dette, sammen med mat og vitaminer.
Har sluttet hos denne legen i dag føler meg bedre enn noen sinne. Han mener også at du skal leve delevis lavkarbo, men det er noen matvarer dør bør spise som f.eks. brunris og bønner.

Det er noen andre symptomer også som jeg ble gjort oppmerksom på da jeg gikk hos ham, nemlig:

• får ikke sakt det du skal, glemmer ord
  • detter når du går, skjønner ingen ting før du ligger på bakken
  • ofte på toalette om natten
Han mener det fins en form for Hypoterose 2 (som dia 2), og derfor er det mange som kan bli mer eller mindre friske ved riktig kosthold.

Etter å ha gått til behandling hos han i ca. 4 år, har jeg lært mye om meg selv og hvordan kroppen reagerer. Har etter hvert redusert medesin nivået.
I dag går jeg kun hos fastlegen. Som har forsåelse for det jeg fikk av medisiner og har hjulpet meg videre.

Grunnen til at jeg ramset opp alt dette er for at du skal være klar over at ikke alle leger ser om du har laftstoffskifte om du er i grense land.
Samtidig vil jeg si at lavkarbo holder mitt stoffskifte i orden i dag, med litt hjelp av liotyronin og levaksin.

Så stå på ta kontakt med legen din, alle har forskjellig symtomer som slår ut. Men husk stoffskifte kan være vanskelig å utrede.

Lykke til.

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat