Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-10, 10:46   #63
Sweet Pink Kitty
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Selvfølgelig sier man ikke æsj til mat hvis den personen som spiser det hører på! Uansett om man liker maten eller ikke, uansett traumer eller ikke - man sier ikke æsj til ting andre spiser hvis man er sammen med dem når de spiser det.
Men - det er lov å si at man ikke liker mat, - ikke alltid -- men i en del situasjoner, som f.eks. i diskusjonstråder her inne og sammen med folk man kjenner godt. Jeg ville aldri sagt at jeg ikke likte maten hvis jeg fikk noe servert hjemme hos noen, med mindre jeg kjenner dem særdeles godt.

Hvis noen drikker matolje rett fra flasken f.eks., så kan jeg godt si "AT h*n orker --- ææææsj" hvis jeg gjenforteller historien til noen andre, men rett til vedkommende ville jeg ikke sagt noe, eller om det var naturlig - sagt, hvordan klarer du å drikke ren matolje -- det klarer ikke jeg.

Nå har veldig mange sagt til meg tidligere: Hvordan klarer du å spise 2 liter iskrem i et måltid, det ville jeg aldri klart!! Det byr meg imot, det er kvalmt osv.
Og jeg svarer at det er intet problem, for iskrem er jo så godt - og man blir aldri mett av det.
Men ingen sier ordet æsj....!

Tror det er mange nyanser rundt dette, og de aller aller fleste er høflige og sier ikke æsj rett opp i ansiktet på noen!

Nettopp, du skriver akkurat det jeg føler. Akkurat som da jeg fikk servert majones og roast beef, som forøvrig er noe av det jeg virkelig ikke kan fordra, så tenkte jeg jo for meg selv at "fy faen, så jævlig ekkelt", men jeg spiste det til og med opp av høflighet og uttrykte jo ikke at det var ekkelt. Herrelighet, kunne ikke falle meg inn.

Man må lære seg at det er stor forskjell på forum og i det virkelige liv. Det fine med forum er at man kan si akkurat hva man mener og være ærlige.

Sist redigert av Sweet Pink Kitty : 27-05-10 kl 10:55.
Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat