Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-10, 08:13   #1
~Rosa Skydått~
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 41
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Lavkarborestaurant i Oslo av interesse?

Det er mulig at dette spørsmålet er blitt stilt før, men jeg våger meg utpå og prøver selv.

Etter hva jeg vet så finnes det ingen restauranter i Norge som spesialiserer seg på en lavkarbo - meny. Klart, man kan dra på peppes og bestille seg en salat, eller på fridays som reklamerer for en lavkarbo salat uten å oppgi antall karbs. Men det er ingen steder man kan spise uten å bekymre seg over "hvor mange karbs er det i sausen eller marinaden?".

Jeg lurer på hvor stor interessen er for at det skulle eksistert en slik restaurant i de større byene i Norge? Tenk deg at du setter deg ned og har 5 - 10 forretter å velge mellom (deriblant supper, coctails o.l). Til hovedrett kan man bestille det meste av kjøtt og fisk med lavkarbo marinade og velge hva slags tilbehør man vil ha til maten (potetmos erstatning, ekstra salat, innbakt løk/paprika o.l) Og til dessær er det selvfølgelig det meste å velge mellom av både kaker, gelè og is.

Til hver rett kan man også finne opplysninger av karboinnhold, og har man med seg et følge som spiser vanlig mat, så er muligheten der at man kan velge poteter på siden.

Spørsmålet er om dere tror en slik restaurant hadde vært av interesse, og hva dere eventuelt hadde betalt for en tre retters middag der, i tillegg til hvor ofte dere hadde spist der? Restauranten ville også hatt en lunsj meny, slik at man kan spise der på dagtid.