Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-10, 01:10   #54
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 59
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av smosje, her.

Jøss. 100 gram smør høres mye ut. Men jeg hører deg si at det funker. Spennende! Vet ikke om du vil anbefale det samme til andre som sliter med overvekt? Opptil 100 gram smør er jo opptil 900 kcal - i tillegg til annen kost - så må det da nødvendigvis resultere i et stort daglig energioverskudd for en normalt aktiv person? Jeg kan tenke meg at du har et aktivt liv og høy forbrenning (det siste er muligens en følge av et gjennomført og godt innarbeidet lavkarbo-kosthold)?

Som tickeren min viser har jeg gått ned på dette kostholdet. Og min hensikt med å spise såpass mye fett er at jeg ikke skal spise for store posjoner mat om gangen, men bli fornøyd med mindre posjoner. (jeg har hatt en tendens til å forpise meg ved det fleste måltider før, derfor min overvekt) Jeg spiser ikke som en mus akkurat, jeg spiser til jeg er fornøyd, og jeg måler ikke posjonene, så jeg vet ikke hvor mange kalorier jeg får i meg daglig. Nå har jeg gått ned ca 19 kg, og pr i dag har jeg holdt vekten siden påsken i fjor, med pluss/minus to kg som går opp og ned.

Jeg har ikke høy forbrenning. Jeg bare passer på å gi kroppen fett, så den kan trigge forbrenningen av mitt eget kroppsfett. Jeg er heller ikke overdrevet aktiv. Når man spiser såpass mye fett, skal man være innstilt på å ikke skeie ut med mye karber...det er ikke så heldig, sånn for vektnedgangen og ikke minst for helsas skyld.

Jeg er ingen ekspert, jeg har bare erfart at dette er velykket for å slippe å fyse på mat hele tiden, og for å holde magen rolig og fornøyd.

Får jeg i meg for lite fett, får jeg lyst til å snoke i skapene etter noe "godt", og det vil jeg jo unngå. Har planer om å gå ned ca 10 kg til, så jeg regner med at dette skal funke bra for meg for de kiloene også.

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat