Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-10, 21:30   #24
Katch
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2010
Katch er på en erverdig vei

Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?

Jeg begynte å drikke sukkerfri brus for fire år siden, samtidig som jeg kuttet kraftig ned på karbohydrater. Gikk ned 20 kg på 4 mnd, så det hadde ingen innvirkning på vektnedgang for meg.

Men i februar i år kuttet jeg ut all sukkerfri brus, saft, yougurt, tyggegummi osv. For et par mnd etter jeg begynte å drikke mye Zero begynte jeg å få utslett, og det siste 1,5 har konsentrasjonen blitt verre og jeg har fått oftere så store smerter i hodet at jeg ikke har greid å fungere normalt.

Så etter jeg sluttet med sukkerfritt som inneholder aspartam har jeg ikke hatt plager i det hele tatt. Konsentrasjon har blitt stadig bedre (tar jo 6 mnd før det er ute av kroppen) og hodepinen er borte. Utslettet (rosacea) har også gått tilbake.

Finnes flere som har fått langt større plager enn meg. Noen har fått MS-diagnose feks. Så jeg vil aldri anbefale sukkerfri brus e.l. Selv om jeg knapt rører sukker så ville jeg heller tatt meg ei flaske Coca Cola enn et light-produkt. Klart noen takler aspartam bedre, jeg kan ikke tenke meg at jeg hadde sluttet om det ikke rammet meg selv.

Katch er avlogget   Min kostholdsfilosofi: (◡‿◡✿) Svar med sitat