|
Sv: Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen?
Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.
Prøv å finne en artikkel fra et medisinsk tidsskrift i stedet for fra en blogg. Det er en grunn til at medisinske artikler kvalitetskontrolleres i motsetning til blogger.
Og prøv å finne "peer review"-artikler som Dr. Sandra har fått publisert etter sine påståtte kliniske forsøk. Tror neppe du vil finne noen da jeg mistenker at dette er en heksedoktor som har gitt opp legetjenesten i bytte mot å bli rik på å forfatte bøker for folk som vil ha lettvinte løsninger.
Ikke vanskelig å finne slikt i det hele tatt, og du kan søke nettet etter flere undersøkelser, du vil finne det:
http://www.scientificamerican.com/ar...ed-weight-gain
Flere kilder du kan ha nytte av å lese:
Rogers PJ, et al. Separating the actions of sweetness and calories: effects of saccharin and carbohydrates on hunger and food intake in human subjects. Physiol Behav 1989;45:1093–1099
Lavin JH, et al. The Effect of Sucrose- and Aspartame-Sweetened Drinks on Energy Intake, Hunger and Food Choice of Female, Moderately Restrained Eaters International Journal of Obesity. 1997;21:37-42
Tordoff MG, et al. Oral stimulation with aspartame increases hunger. Physiol Behav 1990;47:555–559
Swithers SE, et al. A Role for Sweet Taste: Calorie Predictive Relations in Energy Regulation by Rats. Behavioral Neuroscience 2008;122(1
Du finner ganske mange artikler til at det å bare avfeie dette med at det er tull blir litt merkelig i mine øyne. Men så har jeg også erfart på kroppen at sukkerfri brus får blodsukkeret og vekten til å stige.

|