Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-10, 09:33   #27
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Rå hvit sjokolade med bare noen få kh

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Ja, jeg så det der og har prøvd å finne litt mer utfyllende, men har ikke funnet enda. Kan ikke tro at det er 33,4g kh i kakaomasse, eller 19,5g kh i kakaopulver... Det må jo være en del fiber!

Mvh
Odd Arild Ringen
Økosjokolade
Mob.: 92 80 01 80

Her er svaret jeg fikk fra Økosjokolade nå nettopp:

Sitat:

Hei, og takk for et godt spørsmål! Beklager sen respons, men jeg har sendt spørsmålet videre til min leverandør og det viser seg at tabellen er noe misvisende. Det virker som om aske og fiber også kan komme inn under kategorien "karbohydrater". De skal ta nye analyser hvor dette er spesifisert, og jeg kommer tilbake til deg når siden med næringsinnhold er oppdatert!

Dette forklarer jo en del og er vel som jeg hadde mistanke om for kh forsvinner jo ikke sånn helt uten videre i den prosessen for å lage kakaopulver. Tror jeg tar sjansen på å regne samme karbeinnhold som for kakopulver - blir ikke så ille da gitt

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat