Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-10, 16:30   #14
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger råd og kunnskap. Atkins og ketostix

Opprinnelig lagt inn av Iza, her.

Hvis noen vil svare på en ting til er det supert. (skal ikke være hårsår)
Jeg syntes det vanskeligste er å vite om jeg spiser riktige og nok grønnsaker i løpet av dagen med tanke på vitaminer osv?
Typisk dag er: 2 salatblad til lunsj, 6 skiver agurk og en halv paprika. Til middag enten 2 kopper slat med same som lunsj eller 4 store bunter brokkoli, eller en avokado. Er dette for mye eller for lite? Har ikke klart å regne ut karbo av dette enda.

Hilsen Iza

Riktige grønnsaker = grønnsaker som vokser over jorden. Ikke mais, ikke potet, ikke gulrot og sånne ting.

De sier salatblad og agurk ikke er mat fordi det inneholder nesten bare vann og ingen næring. Jeg sier kjør på om du liker det. Karboene finner du ved å veie grønnsakene. 100 gram bringebær er for eksempel 3,5 gram karbo. Spiser du 50 gram blir det 1,75 gram karbo. Du _må_ veie for å finne antall karbo. Etter noen uker sitter det i fingrene og du vet hvor mye ca karbo du tar inn så da slipper du veiinga. Om du spiser for mye eller for lite grønnsaker vet når du har veid og sett om du overstiger grensa til atkins induksjon. Gylden regel = jo flere farger på grønnsakene jo bedre.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat