Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-10, 12:48   #32
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Ukentlig vekttap på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av sukkerhesten, her.

Fått meg en stabel skaldemanbøker nå (ikke ferdig lest ennå) så jeg skal prøve å være skikkelig rigid så lenge som mulig. Jo mer karbohydrater jeg styrer unna jo bedre. Når gevinsten er hele 4 kg på en uke så motiverer det til å være skikkelig streng og ikke gi etter for all cravingen. Hvor lenge jeg klarer å unngå brød, pasta, ris, gulrøtter og sukkerholdig leskedrikk vet jeg jo ikke. For helt ærlig så tenker på disse forsakelsene flere ganger per deg. Håper det blir mindre etterhvert som kroppen venner seg av med alle kollhydratene. Men nå folkuserer jeg på dagene mot neste lørdag og satser på 4 nye kilo.

Jeg har bare en liten kommentar vedr cravings'ene dine: Det FINNES alternativer for brød på lavkarbo, slik at om du virkelig MÅ spise brød så kan jeg personlig anbefale to typer som begge er veldig gode:
1. karins beste brød (det med valnøtter). Oppskriften finner du i denne tråden http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25639. Skjær opp og frys ned sånn at det er enkelt å ta opp ved behov.
2. Spis-deg-slank brødet. Dette kan du faktisk bestille ferdig (fryst), eller bestille mix'n og lage selv enkelt. (www.spisdegslank.no). Disse har også veldig gode syltetøy med bare 4 karbo pr 100g.

(ler - nei, ingen provisjon, kun personlig god erfaring )

Ellers finnes det mange alternativer til dine tidligere søtcravings, atkins sjokoladebar, lettbrus, pisket krem med søtningsstoff osv. Søk litt på sidene så finner du nok noe. Sørg for å ha tilgjengelig i huset noe "lovlig" - så slipper du å dra ut og handle vilt og hemningsløst karbofylte godsaker (been there... )

Til slutt, jeg måtte prøve flere variasjoner av lavkarbo før jeg fikk vekttap. jeg endte tilslutt opp med lavkarbo OG lavkcal (www.spisdegslank.no). Vær glad det går unna med deg i starten, det øker motivasjonen. For meg så må jeg smøre meg med mye mer tålmodig - men minus 5 på 5 uker er jeg faktisk KJEMPEfornøyd med!!

Hilsen Nerthus

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat