|
Sv: Bryllup
Jeg har vært i en del festlige lag det siste året (en haug med runddager, konfirmasjoner osv), og har funnet ut at jeg MÅ være "sær" på det jeg spiser. Nå har jo selvfølgelig det noe med MEG å gjøre, fordi jeg er syk i utgangspunktet, og blir SKIKKELIG syk av å spise mat jeg må unngå til daglig. Derfor har jeg i alle sånne lag bedt om å få ta med egen mat til meg selv, såfremt ikke min superdupre svigermor organiserer festen. (snakk om snill dame altså!!) Jeg har altså valget mellom å være litt sær eller å være et skikkelig dårlig selskap som ligger på en sofa og sover... jeg tror de rundt meg også er glade for at jeg da heller velger å stå fast på egen mat
Nå reagerer jo ikke alle like sterkt på slike utskeielser som meg (og, ja, jeg mener at man godt kan få samme tallerken som andre i mange tilfeller, og bare ikke spise det usunne), Og jeg aner selvfølgelig ikke om trådstarter får sukker-hangover, men jeg vil bare få frem at for mange handler dette mer om helse enn om vekt, selv om det ofte er vekta det snakkes mest om.
Kremt...Bare for å ikke virke som noe overmenneske her altså, så skeier jeg glatt ut innimellom også, men nesten bare i "kontrollerte former" hjemme når jeg ikke har noen planer de neste dagene, sånn at jeg ikke trenger å gjøre noen aktiviteter/møte så mange folk i den tilstanden...
Men: Det er meg, og alle er (heldigvis) ikke som meg 

|