Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-10, 13:28   #21
Fruitdrops
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Ørje, Østfold
Fruitdrops er på en erverdig vei

Sv: Nybegynnerspørsmål

Håper det er greit at jeg slenger meg på denne og spør litt..
Har lest mye her inne, og fått masse svar egentlig, men er litt usikker på noen ting enda.
Jeg har planer om a begynne på en lavkarbo diett iløpet av helga/begynnelsen av neste uke(må bare få handlet inn litt diverse først).

1. Mange sier de bruker olje på salat/grønnsaker osv. Hvilke type oljer er det snakk om da? Og bruker dere den samme til alt?
2. Bruker man også merierismør på "brødskiva"? Eller annet smør? Før så har jeg heller droppet smør hvis vi kun har hatt meierismør :P
3. Mange oppskrifter inneholder fløte. Men er det kun kremfløte, eller matfløte også?
4. Hva burde man ta av vitaminer/kosttilskudd?
5. Og, vet dette er variert på person til person, men ca hvor mange karber bør en nybegynner ligge på? Og eventuelt hvor mye fett?

Jeg er 20 år og har en bmi på 39, så trenger virkelig dette. Har lest om lavkarbo flere ganger før, men har liksom ikke giddi når jeg har lest at man ikke kan spise pasta, ris og poteter som jeg ser såå glad i! Men etter å ha lest litt her inne nå ser jeg at det ikke trenger være kjedelig å spise lavkarbo ;P

Føler meg litt teit, men er vel bedre å spørre litt for mye enn for lite.

Fruitdrops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat