Tråd: Proteininntak
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-10, 12:20   #3
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Proteininntak

Jeg skal absolutt IKKE ned et eneste gram til

Veier 45 og er 165 cm høy. Er på SCD diet fordi jeg har noe betennelse e.l. i magen og det gjør at jeg tåler veldig lite mat (får tiden 9 grønnsaker + kjøtt og hvit fisk). Per i dag tåler jeg ikke ås mye fett. Dermed blir det til at jeg spiser mye rent kjøtt slik som kyllinglår (uten skinn), strimlet svin, kylling kjøttdeig (prior sin), svinekoteletter, idnrefilet/ytrefilet.
Før kunne jeg spise egg men nå har jeg begynt å reagere på det. Kan ha steinbit men ikke rød fisk.
Så jeg får i meg lite fett.... Og dermed blir jeg jo ikke mett. Begynner vel å bli en vane å ikke være mett etter å hatt det sånn i 2 år men alikevel

Nå skal jeg få nye medisiner og kost tilskudd så forhåpentligvis skal jeg kunne øke fett toleransen. Og da kan jeg jo begynne å spise nakke koteletter, kyllingvinger med skinn, vanlig kjøttdeig ++

Men jeg forstår alikevel ikke hvordan jeg skal kunne klare å bare spise 350g kjøtt. Fordi det spiser jeg per i dag på 2 måltider.

Her er en dag:
Frokost
200g brokkoli, 100 g gul gulrot, 2 stk egg til sammen 100gram
Lunsj:
160 g kalkunlår uten ben/skinn, 170g grønne bønner
100 g gulrot
30 g sukker erter
3 dl buljong

Middag
300g brokkoli
250g butternut squash
170 g kokt hyse
”Snacks”
90 g salt svineskinke kokt
280 g hokkaido gresskar
Kveld
190 g råvekt kylliglår uten ben
70 g gulrot
130 g salt svineskinke, kokt
150 g butternut squash

Da havnet jeg på 200g protein 120g karb og 43 g fett.

Jeg skal ha et par dager til kommende uke med nøyaktig mat dagbok men jeg syns det er veldig vanskelig.