Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-10, 15:49   #1
lille_Venn
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
lille_Venn er på en erverdig vei

Kaloriinntak på ketolyse

Kan noen se om jeg regner riktig her?

Som en tommelfingerregel sier man 1-1,5g protein per kg kroppsvekt, for min del blir det da ca 65gram protein om dagen noe som utgjør ca 260kcal...
Karbohydrater utgjør ca 40-50kcal i løpet av en dag, og da er jeg oppe i 300 kcal ca...
Hvis fettintaket mitt skal være oppimot 75% av daglig energiinntak er jeg oppe i litt over 1100 kcal om dagen... Er det ikke inntak som dette som gjerne sender kroppen på sparebluss

Jeg synes dette høres litt lite ut, men hvis jeg skal øke på noe må det jo bli på fettet og da kommer jeg opp i en "fettprosent" som er høyere enn de 75% som Torkil anbefaler (50-75%). Er det mange der ute som overstiger denne anbefalingen?

En annen liten ting... For noen år siden var jeg "litt større" enn jeg er i dag, og da joina jeg vektklubb.no... Der fikk jeg opplyst om at jeg burde spise ca 1100 kcal i uka for å gå ned en kilo per uke... Er det bare tilfeldigheter at dette er samme tallet som jeg havner på når jeg regner ut energiinntak over? Eller er dette en "lavkarbo-formel" for å regne ut nødvendig kaloriinntak for vektnedgang
Sikkert mange som kommer til å reagere på det spørsmålet Men ble bare litt nysjerrig her jeg sitter og lar tankene vandre

lille_Venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat