|
Sv: Litt tabu for meg ... men ... puppene forsvinner
Jeg kan ikke snakke for Carisma, men for min egen del går grensen ved å gjøre noe som er helt og holdent kosmetisk, hvor man samtidig risikerer komplikasjoner. Med andre ord hører ikke brystreduksjonen til Victory innunder min unødvendig-parasoll, ettersom for store bryster kan gi medisinske problemer.
Jeg blir litt trist av at vi måler oss opp mot andre og er våre egne, argeste kritikere. For min egen del henger det både her og der etter minus noen-og-tjue kilo, noe jeg jobber med å akseptere. Men jeg liker dårlig tendensen til å legge alt for mye egenverdi i å være perfekt. Derfor syns jeg det er et uheldig signal å fikse på ting som man egentlig heller kan jobbe mentalt med å akseptere. For vi trenger ikke alle flate mager og struttepupper. Jeg sier ikke at vi ikke har lov til å pynte oss, men man bør kanskje tenke seg om to ganger før man gjør noe som innebærer en viss risiko for skader uten at det egentlig er en medisinsk grunn for det.
Dessuten finnes det jo mange fine hjelpemidler, som formende BHer, hold-in osv. Disse er kjappe, riskofrie fikser når man skal ut på byen, hvis man føler behov for det.
Wollafruen, dette er ikke rettet direkte til deg, men mer generelt angående fiksing. Jeg føler vel også at jeg må ta et visst standpunkt for min egen del, fordi jeg har såpass mye som avviker fra normen. Men jeg liker å tro at jeg er mer enn summen av mine skavanker. Til syvende og sist er det bare du som vet hva som er riktig for deg.
|