Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-10, 20:47   #15
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kan høyt blodtrykk samt ødemer

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

I perioder samler jeg mye vann i kroppen. Jeg er ellers ikke overvektig. Men å drikke mye vann har aldri hjulpet meg, det virker nesten som om det motsatte er tilfelle, når ødemene slår til. (Jeg drikker en god del likevel da, jeg er ofte tørst når det står på.) Å være restriktiv med salt har heller ikke hjulpet, så nå spiser jeg mat som er passe saltet.
Jeg tror det har sammenheng med hormoner og stoffskifte i mitt tilfelle. Løsning? Ja, si det...

Har også lest om ødem i buk og hode grunnet for mye vann i kroppen. Presset i både hodet og brystet er blitt borte etter at jeg begynte med vanndrivende. Da er EN ting på plass i allefall! Nå er det blodtrykket og livsstilsendring som må til; dvs IKKE stresse på jobb! Jeg stresser livet av meg......