Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-10, 23:11   #37
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du er helt klart ikke den eneste som syns det er underlig, men jeg kan ikke skjønne behovet for å være så "anti- tradisjonell"!
Mulig du ikke ser verdien av tradisjoner, slekt og felles bakgrunn, men for noen av oss betyr det veldig mye!
Jeg er helt sikker på at du vet at du provoserer, du er en intelligent, opplyst ung dame. Klart du kan spørre om hva du vil, men du vet at du vil få reaksjoner når du foreslår å endre drastisk på en bunad!

Det er ikke snakk om noe behov for å være antitradisjonell. Jeg og min familie har ikke hatt noe forhold til bunader, så det er faktisk ting jeg ikke skjønner meg på!
Men jeg vet jo såpass som at bunader har endra seg mye opp igjennom, jeg tenkte bare det ville vært stilig med den svart og røde Hedmarksbunaden i en kortere variant, derfor spurte jeg også, ettersom jeg ikke aner noe om hvordan meninger/regler er for slikt!
Men at jeg er så innmari antitradisjonell og ikke bryr meg om slekt og sånn er heller ikke sant. Jeg har vokst opp med folkemusikk, og selv vært med på å utføre, jeg kunne ikke tenke meg å feire jul noe annet sted enn hos familien min, og spise ribbe, og jeg har selv vært med på å skape tradisjoner blant meg og mine venner.
Det er ingen selvfølge for alle dette med bunaden, og i og med at jeg i grunn ikke kjenner noen som har så sterke følelser for den, så har jeg heller ikke så god forutsetning for å forstå greia. Det har ingen ting med hvor opplyst jeg er å gjøre .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat