Opprinnelig lagt inn av Kristian
lange kropper og glatte fortau gjør at vi lettere får brudd og det er ofte når vi får brudd at benskjørhet oppdages.
Så du mener å påstå at om en ikke faller å brekker foten, så har en ikke benskjørhet? Studier som viser at vi har svakere ben enn for eksempel asiater, som forøvrig lever lengre enn oss, er jo basert på bentetthets prøver, ikke bruddstatistikk. 
Opprinnelig lagt inn av Kristian
Jeg vet at melk har en nøytraliserende effekt. Hvis noen får i seg syre eller base kan en redusere skadene ved å drikke melk.
Dette gamle rådet mener jeg å ha lært at ikke gjelder lengre...
Og Fedonisten, en må jo nesten ha flere syn for å kunne avgjøre hva som er riktig for en selv. Ubehag, uheldige virkninger knyttet til melk er vel ofte såpass diffuse at en må vite om hva en skal kjenne etter for å kunne gjøre noe, en må vite om at det kan være uheldig... Derfor er slike diskusjoner så utrolig viktige!
Jeg er oppvokst med at melk er et helt nødvendig næringsstoff som alle trenger... Måtte selv finne ut at det var det jeg ikke tålte, måtte selv kjempe for å få det akseptert i heimen... (Laktoseintoleranse)