Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-10, 13:41   #126
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 40
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja huff, tenk å være skeptisk til å putte i seg helkjemiske matvarer .

Mente ikke å si jeg er direkte positiv til alt kunstig, men hva ketose angår er aspartam en av de få søtstoffene som har absolutt null effekt på blodsukkeret (sammen med acesulfam K, stevia og noen til).

Kan det ungåes så bør det selvsagt ungåes, men om noen for enhver pris må ha søtt i kosten sin vil jeg tro insulinresistens og >30kg overvekt er langt mer skadelig enn de bittebittesmå mengdene kjemisk kunstig søtning man får fra et par glass Pepsi Max eller Cola Light/Zero.

Så vidt meg er bekjent er det aldri blitt bevist noen negative bivirkninger fra noen av disse stoffene heller, annet enn i forsøksdyr som har blitt tvangsfóret voldsomme mengder for å se hvor grensa går.

@Mr. Muscle:
Ja, fatter ikke hvorfor Staten anbefaler oss å spise noe som kommer fra samme fabrikk som motorolje, biodiesel og maling! Alikevel er folks bruk av syntetiske matoljer og transfett (som er bevist helseskadelig, gjennom mekanismer vi kjenner rimelig godt) et tynt argument mot andre, totalt urelaterte kjemikalier som har blitt brukt i mange tiår uten noen påviselig negativ effekt. :P

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat