Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-10, 21:22   #6
Mear
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Mear er ny på veien

Sv: Menstruasjon, hormoner og lavkarbo

Jeg tenkte også at den smerten i bekkenet (eller deromkring) kanskje hadde tilknytning til menstruasjon, for jeg synes å huske at jeg pleide å få litt verk i korsryggen før jeg begynte på prevansjon og plager med mensen ble borte.
Men det pussige er at det kom først etter at mensen var over denne gangen. Mye rart som skjer.

Det hadde vært interessant om det var noen artikler å finne på temaet. Når ting forandrer seg så plutselig med endring i kostholdet lurer jeg jo fælt på hva det egentlig er som skjer, og ikke minst hva sukkermaten egentlig gjør med oss.

On the bright side, til tross for 3 uker til eksamensstart, har jeg blitt så utrolig mye blidere og mer positiv etter bare to uker på lavkarbo. Helt herlig. Merker stor forandring på sinnet. Det er vel sikker noe hormonelt der også.

Lill-B, fikk du konstant vondt i bekkenet? Jeg merka at det var verst tidlig på dagen og ble heldigvis bedre en stund etter lunch. Hjalp også veldig med en laaang varm dusj - akkurat som med menssmerter. Heldigvis over nå da, håper det ikke kommer tilbake neste månede. Gjør ikke lange dager på lesesalen veldig behagelige.

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat