Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-10, 22:08   #13
halfwaythere
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2010
Alder: 33
halfwaythere er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål om lavkarbo/lavkalori etc

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Nei, det er nok fermdeles med tanke på karbomengden.
Går du over ca 70 gram, så har du innført mer bønner, linser, erter, kanskje frukt og naturris osv.

Jeg refererte da til kun det å kutte ned på fettet, ikke til karbomengden man inntar(altså, man får jo ikke nødvendigvis mer eller mindre karbo av å kutte ned/ikke ned på fettet? Men jeg går ut fra at du referte til noe annet)
Har lest ganske mye info på internett i det siste, skal se etter bøkene om jeg får tid mellom/etter eksamenene.

Sitat:

Kan du ikke bare basere kostholdet ditt hovedsakelig på kjøtt,fisk,egg, ost, grønnsaker og olje/cocosa/smør og litt nøtter og spise når du er sulten og spise til du er passe mett? Kroppen bruker hovedsakelig fett eller karbo som energikilde, det er derfor du liksom må velge hva den skal gå på. Unngå karbohydratrik mat sammen med fett, slik som brødskiver med ost og smør. Spis heller noe magert på brødet for å unngå høy andel karbo og fett i samme måltid,om du må ha brød.Salat kan du alltids spise uansett hva du spiser til.

Ja, det høres jo greit ut det, er fine prinsipper som jeg for det meste har gått ut fra. Men, jeg tror kanksje at kostholdet kan fungere mer "effektivt" om det er mer spesifikt på noen områder.

Sitat:

Ja, de fleste legger på seg mange titalls kilo i tiden mellom fødsel og fullt utvokst kropp. De fleste er fornøyd med det også.

Hmm, er vel en stund siden fødselen nå, og jeg trodde jeg hadde stabilisert meg, men jeg har vel kanskje ikke helt det. Men, jeg er virkelig ikke komfortabel med å vokse mer i bredden(høyden ga seg for rundt 4 år siden).

Er det forresten noen som vet hvor lang tid kroppen bruker på å tilpasse seg til energikildene? F.eks. overgangen til at den benytter seg av fett heller enn karbo, og omvendt?

halfwaythere er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikkert Svar med sitat