Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-10, 14:21   #2
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Barn på lavkarbo?

Hvorfor restriksjoner på egg? Egg er kjempesunt, de kan ikke få for mye. Her hjemme spiser vi 40-50 egg i uka, 2-åringen spiser gjerne 4 hele egg til frokost alene, i tillegg til feks. 2 speilegg til kvelds, altså 6 egg på en dag. Ingen problemer. Folk (ikke du altså, nå snakker jeg generelt) er liksom ikke redde for å gi First Price-kneipp med prim på til kvelds, men egg, DET er farlig det. Logikk?

Gi dem egg du, så mye de vil ha, sier nå jeg! Mine to får hver sin barne-multivitamin. Eldste er ganske småspist i perioder så jeg synes det er greit å være på den sikre siden, ellers får de ikke noe utover det. Jeg teller ikke karber for ungene nei, det er kun mannen her i huset som er striks på seg selv siden han er den eneste som skal ned i vekt. Både jeg og barna spiser feks. frukt og bær, mørk sjokolade, nøtter, knekkebrød osv. Og egg, egg i hauger og lass.