|
Sv: Maistarternes veietråd!
Uke 1 er vel overstatt og 3,5 kilo vann forsvant fra skrotten. Deilig!
Men det er na i uke 2 og fremover at lavkarbokostholdet skal tilpasses slik at jeg fortsetter a ga ned. Har statt stille siden lordag og regner med at kroppen prover a finne ut hva den skal bruke som drivstoff na som karbohydratene streiker. Den sliter litt med fettforbrenningen enna, kjenner det i beina nar jeg gar opp trapper, og blir mer sliten nar jeg trener enn for. Jeg regner med at det tar et par uker for det losner.
Prosjektet mitt denne uka og fremover blir a fa i meg nok fett. Jeg spiser nok litt vel magert. Det blir en fettrik frokost, for da spiser jeg egg og smor og flote og kanskje bacon, men til lunsj og middag blir det gjerne kjott og gronnsaker. Jeg sper litt pa med notter og bruker hvitlokssmor pa gronnsakene, men burde nok fatt i meg mer.
I gar lagde jeg pasta bolognese til samboeren og bologneseform til meg selv. Det var godt, her er oppskriften:
1/2 kilo kjottdeig (jeg bor i Hellas og her kverner slakteren opp kjott til kjottdeig mens man venter, slik at den er helt fersk og fri for vann og tilsetningsstoffer )
2 ss olje
litt lok
hvitlok
salt og pepper
pastasaus uten sukker
Bland dette med fullkornspaghetti til resten av familien.
Legg din del av blandingen i en smurt ildfast form og stro over et godt lag med fersk bladpersille og et godt lag med fet raspet ost.
Stek ved 200 grader til osten har smeltet (5-6 min).
Stro eventuelt over med parmesan.

|