|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Hehe, gøy å kunne bruke flere år med fargelære til noe .
Da har du kanskje ikke noe imot flere farge-spørsmål? Jeg skal snart begynne å male og innrede huset mitt (som skal kjøpes straks). Jeg skal forresten kjøpe ALT nytt, så foreløpig er det ingen farger der allerede man må ta hensyn til. Eller, gulvet har jeg ikke tenkt å gjøre så mye med. Gammelt og solid tregulv som de har hatt teppe over.
Jeg liker metallfarger, slik som Carisma. Særlig gull, jeg er forferdelig glad i gull. Så jeg hadde lyst å ha en hvit-ish farge med litt gull i på veggen i stua. Og så hadde jeg lyst til å ha knall rødt og gull som pynt-farger. Kan det funke? Hvilken hvitnyanse bør jeg i så fall velge? Kanskje litt ferskenfarget?
Og så synes jeg også det er veldig kult med en fond-vegg, men det blir kanskje for mye når jeg allerede har gull og rødt?
Søkte litt nå, og fant en som kunne vært interessant som fondvegg i stua:

Knall rød og gull! Hehe!
Og en ting jeg synes er dumt er at tapeten som allerede er der har utstikkende barokkmønster i det ene rommet, men ikke i det andre. Jeg skal slå ned veggen mellom der. Jeg liker vanligvis ikke barokkmønster, men akkurat det var litt kult, og tenkte at det hadde vært kult å male over. Men det ser jo ikke så fint ut når bare halve rommet er sånn... Det er falmet som søren, så jeg kan ikke ha det slik det er. Det er noe sånt som dette (men litt simplere, tror jeg):