|
Sv: Kom mai du skjønne milde - klar ferdig start!
Hei Venus
det er en god del her inne som er eller har vært i samme situasjon som du. Å forholde seg til venner og familie når man går på lavkarbo kan være vanskelig fordi det er så mange følelser knyttet til mat. Å si nei til mat som blir servert kan oppfattes som en avvisning av de som serverer den. Så vi setter andres velvære foran vår egen helse.
Hvis du synes at du er kommet godt i gang og at du føler at dette er en livsstil som du kan fortsette med, så synes jeg at du skal tenke deg om en gang til. Ikke at jeg har noe med det, men du skriver inn i et forum om situasjonen din, og da vil folk kommentere Det vil alltid komme anledninger som de du beskriver. Familiemiddager, overnattinger, ferier, konfirmasjoner, bryllup... Så din argumentasjon om å utsette vil alltid tape.
Hvis du ikke kan ta kampen med å forklare at du har sluttet å spise karbohydratrik mat, er det noen andre forklaringer som folk vanligvis aksepterer. En av dem er at du har fått påvist noe høyt blodsukker og at du kan utvikle diabetes. Så du har fått beskjed om å ikke spise sukker, kaker, vafler, syltetøy, og faktisk heller ikke pasta og poteter fordi de øker blodsukkeret ditt. Det er ganske få som ikke aksepterer en slik forklaring.
Jeg ønsker deg lykke til og håper at du vil lese noen av historiene til andre her inne. Mange har vært i din situasjon.
Hanne

Sist redigert av hanne42 : 10-05-10 kl 08:46.
|