|
Sv: Hjerteinfarkt på Ketolyse?!
Opprinnelig lagt inn av karikins, her.
Vi snakket med legen i dag på sykehuset. Hun fortalte at de egentlig ikke kaller det et infarkt engang, men at han umiddelbart etter "anfallet" hadde stoffer i blodet som tydet på en infarkt-skade i hjertet. Stoffene var i blodet hans i flere dager, men nå viser blodprøvene (3 dager etter) ingenting. De legene snakker jo for det meste gresk synes jeg. Jeg fikk hvertfall med meg såpass at blodtrykket varierte, men var innenfor normalen, dog med noe høyt undertrykk (det høyeste var 85).
Vi fikk beskjed om at det han gjør fremover er avgjørende. Røyken måtte bort, og den er nå borte. Det neste var å kutte på animalsk fett, noe jeg ikke finner hold for i nyere litteratur.
Mener du da at han bør øke på karbene og minske på fettet, og dermed gå over på et kosthold hvor han ikke er i ketose, men fortsatt på lavkarbo?
Han er så fornøyd med måten å spiser på nå, og har ikke lyst til å øke på karbene.
Så hvordan får man en vinn-vinn situasjon ut av dette?
Q 10 får man på helsekost ja. Statiner senker kroppens produksjon av Q 10, og Q-10 er en faktor som gjør at hjertet slår. Om man mister 75 % av q-10, vil død inntre. Dette er ikke kunnskap alle leger sitter inne med, så det er essesielt.
Ellers : Torkil har jo gitt sitt svar, og hvor mye karbo går han på nå? Øke på litt gjør kanskje ikke så mye? 50-60 gram om dagen? Ellers forstår jeg ikke hvorfor ketolyse ikke kan kombineres med medisineringen, noe Andreas Eenfeldt er klar på at den bør kombineres for best resultat.
|