Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-10, 13:25   #14
karikins
Medlem

karikins sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Kirkenes
karikins er på en erverdig vei

Sv: Hjerteinfarkt på Ketolyse????

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Han bør jo 1) kutte ut/ned røyk. Og 2) Spørre Torkil. Går han på ketolyse er det jo Torkil som bør råde han.
Generelt så er ikke kolesteroltallet farlig. Høyt kolesterol kan være tegn på at kroppen jobber med å redusere skader, som for eksempel kan føre til infarkt. Men det skal også sies at har han hatt et infarkt, så er det nok det verste han kan gjøre, å kutte ned på det kroppen nå har aller mest behov for: Animalskt fett. Det aboslutt verste må jo være å spise det kroppen trenger minst av: Karbohydrater.

Etter nesten 60 års forskning har man ennå ikke klart å bevise at mettet fett er skadelig, men man har mange rapporter om det motsatte. Man har også de siste 30 forsøkt å bevise at kolesterol er farlig, men har heller ikke klart det. Statiner derimot, bør man være forsiktig med.
Det aller lureste må være å snakke med en lavkarbo lege, som Hexeberg, Lindberg eller Torkil. Og for all del, kutt ikke ut fettet. Og lykke til

Jeg har skrevet en PM til Torkil, så får vi se hva han svarer
Alt det du sier, har jeg også lest. Når de nå medisinerer ham med statiner så det holder, blir jeg litt engstelig
Han får heller ikke nok fett på sykehuset, så jeg må supplere ham med baconfett etc. Mens han var på intensiven var de veldig flinke med å tilpasse kosten hans, men nå er han flyttet på medisinsk avd inntil han skal videre til hjerteavd på UNN, og der er de ikke mye flinke Skrekk og gru når han kommer til UNN Da kan jo ikke jeg hjelpe

Og takk for lykkeønskningen

karikins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat