Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-10, 12:20   #956
avocado
Nytt Medlem

avocado sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Oslo
avocado er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, jeg vil også gjerne presentere meg her :-)
Jeg begynte mitt lavkarbokosthold i januar i år for fullt, men har i flere år vært lavkarbobevisst. Startvekten min var 93,2 kg og nå veier jeg 85,5 kg. Jeg er 166 cm høy, og har satt meg som mål om å komme meg ned til 60 kg. Jeg har fulgt Skaldeman store deler av tiden, 50+, og vekten "raste" av de første ukene. Men etter påske hvor jeg hadde to kvelder jeg spiste karbomat, har vekten ikke villet rikket seg. Så i over 1 måndes tid har vekten holdt seg på 85-tallet. Har derfor blitt litt motløs noen dager, og hatt 2-3 sprekker i løpet av denne tiden. Men jeg skal ikke gi opp. Jeg leser jo her på forumet at det er mange som har smurt seg med tålmodighet, og da til slutt har vekten rikket seg riktig vei igjen.
Nå spiser jeg fremdeles i forhold til Skaldeman, men kanskje mer 25+, siden jeg har begynt å spise mer grønnsaker, så det tar noen ekstra karber. Dette begynte jeg med for 1 uke siden, jeg ville teste på om det fikk vekten på riktig bane, men har fremdeles ikke gitt noen utslag. Har også prøvd å kutte ut søtningsstoff helt, men ignen stor forskjell der. Jeg spiser likevel minimalt med søtning i løpet av en uke, vil helst bli kvitt søtsuget helt. Så jeg prøver nå å fokusere på den fine glatte huden jeg har fått av kostholdet jeg spiser, og gi kroppen litt mer tid. Hadde jo vært fint å gått ned noen flere kilo til sommeren, så om noen har noen råd er jeg lutter ør.
Ellers kan jeg si at jeg har insulinresistens og er en jente på 21 år. Og er veldig takknemlig for at dette forumet finnes, her er det så mye gode råd og inspirasjon og hente!

avocado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman 50+ Svar med sitat