Tråd: Amming!
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-10, 23:04   #10
krokodillen
Medlem

krokodillen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Amming!

Opprinnelig lagt inn av Momse, her.

T
Hvilken mat begynte du å gi til babyen din, krokodillen?
Jeg kommer ikke til å gi min sånne middagsglass o.l., blir hjemmelaget mat. Men er usikker på den første grøten...
Vil jo helst ikke bruke de kjøpegrøtene med masse sukker og greier...

Hun har ikke fått grøt i det hele tatt, og heller ikke "glass". Mest grønnsaker, og deretter frukt og kjøtt.

I starten fikk hun store biter som hun holdt og sugde på, og fikk av litt. Ganske snart klarte hun å spise mer (det hjalp jo å få noen tenner også ).

Agurk, melon, avocado, banan, mango, myk pære fungerte fint helt i starten. Brokkoli- og blomkålbuketter og gulrot likte hun også veldig godt. Mye jern i brokkoli, det fikk hun ganske ofte.

Nå (nettopp blitt 8 mnd) spiser hun mye forskjellig, hun er veldig glad i blant annet kyllingfilet (hun spiser den helt selv, ja! F.eks. en bit på 2x7 cm, spiser hele, og plukker opp biter som faller ned i oppsamlingssmekka selv, og spiser dem også.)

Hun får bare skikkelig mat , og er så glad i mat at måltidene er bare kos. Hun spiser et utvalg av vår mat, passer bare på saltinnhold, variasjon og venter med enkelte matvarer som kan gi allergi (har allikevel prøvd litt av både fisk og eggeplomme, siden vi ikke har noen slike allergier i familien - hun likte fisk, men ikke eggeplomme foreløpig). Hun ammes en god del også fortsatt.

Anbefales!

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat