|
Sv: Hjerteinfarkt på Ketolyse????
Opprinnelig lagt inn av karikins, her.
Kjæresten min og jeg har gått på Ketolyse siden desember, med gode resultater vektmessig. Kjæresten min har hele tiden hatt høyt koleterol, og har regulert dette innimellom med medisin (ikke på fast basis). Når han begynte på Ketolyse, gikk kolesterolet opp, og legen insisterte på at han skulle begynne på medisiner igjen, fordi kolesterolet hadde kommet opp i 12 (snille) og 8 (slemme).
Dette er noen måneder siden.
I morges våknet han med brystsmerter, og ambulansen ble tilkalt. På sykehuset konstanterte de et lite infarkt. Overlegen var innom mens jeg var der, og kom med følgende formaning:
1. slutt å røyke
2. Få ned kolesterolet ved å:
a) bruke medisin
b) kutte ut alt animalsk fett
Fordi: forskningen sier at høyt kolesterol (og røyking) øker risikoen for hjerteinfarkt.
Problemet er bare at hvordan skal man kunne gå på Ketolyse uten animalsk fett? Vi ser for oss et kosthold med karber igjen!! 
Det orker vi så absolutt ikke!!
Hjelp! 
Kan noen kloke hoder gi oss noen råd om hva vi gjør nå?
På forhånd takk 
Han bør jo 1) kutte ut/ned røyk. Og 2) Spørre Torkil. Går han på ketolyse er det jo Torkil som bør råde han.
Generelt så er ikke kolesteroltallet farlig. Høyt kolesterol kan være tegn på at kroppen jobber med å redusere skader, som for eksempel kan føre til infarkt. Men det skal også sies at har han hatt et infarkt, så er det nok det verste han kan gjøre, å kutte ned på det kroppen nå har aller mest behov for: Animalskt fett. Det aboslutt verste må jo være å spise det kroppen trenger minst av: Karbohydrater.
Etter nesten 60 års forskning har man ennå ikke klart å bevise at mettet fett er skadelig, men man har mange rapporter om det motsatte. Man har også de siste 30 forsøkt å bevise at kolesterol er farlig, men har heller ikke klart det. Statiner derimot, bør man være forsiktig med.
Det aller lureste må være å snakke med en lavkarbo lege, som Hexeberg, Lindberg eller Torkil. Og for all del, kutt ikke ut fettet. Og lykke til 
|