Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-10, 02:10   #7
Chibi
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Chibi er på en erverdig vei

Sv: Hjerteinfarkt på Ketolyse????

fettet i smør og andre meieriprodukter er vel å regnes som animalsk fett da de kommer fra dyr.
Men altså.
Animalsk fett har bevist å øke det "snille" kolestrolet og senke det "slemme".
Når det kommer til ting som kan forårsake hjerteinfarkt kan man snakke om Omega 6, som er særlig å finne i planteoljer. Omega 6 kan skape inflamasjon i årene, som gir deg hjerteinfarkt.

Det er ingen relasjon mellom høyt kolestrol og hjerteinfarkt annet enn at det "slemme" kolestrolet (eller den slemme frakteren av kolestrolet) herper der det allerede er skjedd en inflamasjon. Økt "slemt" kolestrol vil kanskje sørge for at infarktet kommer raskere enn ellers, men å senke kolestrolet vil ikke gjøre deg immun mot hjerteinfarkt.

Nå har jeg tatt dette fra en kilde jeg velger å stole på (Fathead-filmen). Og det de presenterte i den filmen hørtes mer logisk ut enn sånt "helsefanatikervrøvl" uten vitenskapelige bevis man får dytta inn i hodet av folk som bare har et par år lengre utdannelse enn en biologilærer på videregående. Som du atpåtil må sitte i to timer kø hos for å få snakke med i 15minutter for å få vite at "det er sikkert virus" og bli sendt hjem med antibiotika, som ikke hjelper mot virus, men mot bakterier.
Sånne know-it-alls provoserer meg xD

Chibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat