Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-10, 08:13   #12
hanne42
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
hanne42 er ny på veien

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Er du i ketose? Jeg har null sukkerhunger nar jeg er i ketose, men det kommer snikende pa nar jeg gar ut av den og over i vanlig lavkarbo. Kanskje du bor prove ketose et par uker?

Spis mer fett og mer mat slik at du blir mett og ikke har plass til godsakene.

Ikke ta med deg penger pa jobb/skolen sa slipper du a sprekke pa vei hjem eller i lunsjen.

Skriv handleliste nar du gar i butikken og ta med akkurat nok penger til det du skal handle.

Spor venner og familie om de kan la vare a sette fram sjokoladeskala og potetgullet de fa ukene det er igjen til bryllupet. Noen av dem kan sikkert ga ned et par kilo ogsa.

Ikke kjop inn alternativer som sjokolade med lavt karboinnhold. Da gir du deg selv en unnskyldning for a spise det.

Hvis du ma ha sjokolade, lag kontrakter med deg selv, som a forst lope en tur, forst gi 500 kr til Amnesty, eller noe annet som er slitsomt eller som svir litt.

Hvis ingenting hjelper, kjop inn yndlingssjokoladene dine og kos deg skikkelig. Legg deretter inn mer trening enn vanlig dagen etter og spis riktig den neste uka. Stresset rundt sukkerhungeren kan gjerne virke mer hemmende pa vektnedgangen enn selve spisingen. Og en planlagt sprekk i maneden har ingen innvirkning pa de fleste.

Lykke til

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat